K Attila üzente 12 éve

Ha a világ megértése alatt az általad használt verziót tartod megfelelőnek, akkor én inkább maradok a "porszem" alatti verziónál. Innen sokkal szebb arcát mutatja a világ...

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Attkó.


Inkább az a helyzet, hogy zaccból szeretnél kávét jósolni.
Körülbelül annyi ész kell hozzá mint egy porszem és neked még ez sem sikerült a megértett dolgok mappájában tenni.
1.0-ból lépj át a 8.3-as verzióba.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Attila
Elárulok neked egy titkot, "nagyon nagyon sokszor és nagyon nagyon sokmindent én sem értek, de "törekszem fáradhatatlanul"."
Weöres Sándortól tanultam:
"Ha arra törekszel, hogy az örök mértéket kövesd: ne botránkozz azokon, kik nem erre igyekeznek, hanem törekvéseik ingadozva ágaznak a sokféle véges és változó mérték között. Ne azt nézd, hogy mijük nincsen, hanem mijük van: mert még a legnyomorultabbnak is van olyan lelki kincse, mely belőled hiányzik."

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba
1. Feltöltök egy képet, neked ajándékozom mert szerintem őrülten szükséged van rá, jobban mint nekem volt.
2. Ha jól hámoztam ki a gondolataidat, akkor dutyiba zárnak azért, mert idéztem Platont.
3. Kérlek olvasd el boszorkányosba amit írtam NEKED.
.................................................................................................
A jézusi magatartásminta közelében sem tartózkodtál, miközben Jézus követőjének mondod magad.
Vidd el a bibliádat egy nagy könyvtárba, tedd le az asztalra és nézz körül, meglátod, hogy mekkora tudás van ott felhalmozva és ahhoz képes milyen parányi a bibliád.
Te azt hiszed, hogy Isten egész története csupán csak ennyike?

Elmenve azután számot vetettem magammal, s úgy találtam, hogy ennél az embernél bizony bölcsebb vagyok. Mert valószínű ugyan, hogy egyikünk sem tud semmi szépet és jót, csakhogy ő azt véli, hogy tud, noha nem tud, én viszont, mint ahogy nem tudok, nem is vélem azt, hogy tudok. Úgy látszik hát, hogy én evvel a kicsiséggel mégiscsak bölcsebb vagyok nála, hogy amit nem tudok, arról nem is vélem, hogy tudom.(Platon)
- "Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek;"(Rm, 1 : 22)

Mert nem másban fáradozom, mikor köztetek járok, mint abban, hogy ifjatokat-öregeteket meggyőzzem: ne törődjék előbb, és ne is olyan buzgón, testével, vagyonával, mint a lelke lehető legjobbá tételével; mondván, hogy nem a vagyonból lesz az erény, hanem az erényből a vagyon és minden más jó az ember számára, a magánéletben is, a közéletben is.(Platon)
- "Ismét mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni."(Mt, 19 :24)

Még a jogtalankodásra sem szabad jogtalankodással felelnünk, mint ahogyan a tömeg véli, mivelhogy semmiképpen sem szabad jogtalankodnunk. (...) Nem szabad viszontigazságtalankodnunk, sem rosszat tennünk egyetlen emberfiával sem, ha bármit szenvedünk is tőle.(Platon)
- "Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért és fogat fogért. Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is. Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket."

Azok, akik beavatásainkat alapították, nem voltak hitvány emberek, hanem voltaképpen már rég jelezték, hogy aki beavatatlanul és megszenteletlenül érkezik a Hádészba, ott a sárban fog heverni, a megtisztult és beavatott pedig odaérkezve az istenekkel fog lakni. Mert sokan vannak a narthéxhordozók, de kevesen a bakkhoszok; ezek pedig véleményem szerint nem mások, mint a filozófiával helyesen foglalkozók.(Platon)
- "Boldogok, a kiknek szívök tiszta: mert ők az Istent meglátják."(Mt 5 : 8)
- "Mert sokan vannak a hivatalosok, de kevesen a választottak."(Mt 22 :18)

A kisdedet a lehető legkevesebb fájdalom, ijedség és szenvedés érje.(Platon)
- "A ki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, a kik én bennem hisznek..."

Legelőször Arisztotelésszel és Platónnal kapcsolatban volt az az érzésem, hogy olyan filozófiáról van szó, amit az ember meg tud érteni. Meg is tudom magyarázni, hogy miért érthetők. Mert a fogalmaikat azért alkották meg, hogy olyasmit magyarázzanak meg velük, amit maguk láttak.
- "Felele nékik Jézus: Megmondtam néktek, és nem hiszitek: a cselekedetek, a melyeket én cselekszem az én Atyám nevében, azok tesznek bizonyságot rólam."(János 1o:25)

Válasz

K Attila üzente 12 éve

Csaba!
Ezt az arcátlan erkölcsi prédikációt!!!
Ha valamit nem tudok értelmezni, megérteni, az nem jelenti feltétlen azt, hogy nem igaz. Csupán az derül ki, hogy az adott szöveg vagy téma megértéséhez nem rendelkezem kellő alapokkal.
Füstölgök itt magamban, pedig fölöslegesnek tűnik, hisz egy olyan nemlétező értelemre próbálok hatni ami nincs.
Bármily feddés, dorgálás "kődobálás" egy olyan ember részéről aki a bizonyított hazugsága után még csak annyit sem mondott - elnézést - nem helyénvaló.
(ha szükséges akkor beidézem az ide tartozó részleteket)
S ha már az Ige komolysága is terítékre került, akkor Te kedves barátom több esetben hivatkoztál a Bibliára de többek többszöri kérésére sem jelölted meg az idézett szöveg fellelhetőségének helyét. Tudom ezt nem is tehetedd, mert a Bibliában nem létező szövegekre hivatkoztál, vagy pontatlanul használtál szövegrészeket. Minek nevezzem a jelenséget? "tiszteletlenség" Remélem tudsz követni - próbáltam lassan menni...

Mariann nem szorul az én védelmemre és e bejegyzést nem is azért írom. Széleskörű ismereteinek tárháza irigylésre méltó. Remek rálátással és fogalmazókészséggel rendelkezik, amely írásaiból kitünik. Kérlek ne őt kérd számon azért, mert magasröptű gondolatait nem mindig tudod követni.
Elárulok neked egy titkot, nagyon nagyon sokszor és nagyon nagyon sokmindent én sem értek, de "törekszem fáradhatatlanul".

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.

Oké, hogy ennyire megbocsájtó vagy magaddal szemben az evangélium ügyében, holott Jézus a farizeusokat ugyanezen tevékenységükért keményen kritizálta.
Egyébbként a világi törvények is keményen lépnek fel az ilyen dolgok ellen, és lám itt van egy ilyen eset Smith Pállal szemben.
Bár a vizsgáló bizottság korumpálható is lehet akik a doktori disszertációját vizsgálják, de a tét nem kicsi, mert ha plagizált (sajátjaként mutatott be egy disszertációt) akkor komoly büntetésre, és megszégyenülésre számíthat.
Mindent meg is tesz ennek az elkerülésére.

Te meg megengeded magadnak, hogy az evangéliumot a saját szavaiddal idézőjellel, mintha valami bölcstől idéztél volna, úgy tálalod, mintha nem Jézustól, hanem egy ismneretlentől idéztél volna.
Az ige komolyabb dolog, mint egy doktori disszertáció.
Ilyen tiszteletlenséget Istennel szemben egy tőle lopott és átformált, helytelenül használt és rosszra használt dologként tálalni elég ellenséges magatartás, holott néha önmagadnak is ellentmondva az Ige ellen szólsz, utána meg úgy csinálsz, mintha mellette lennél.

Az meg, hogy valakik az évezredek során hibásan másolták az ó szövetséget. (több hadjáratban is elpusztították a templomot és nem minden iratot , tekercset tudtak megmenteni a tűztől és a papok emlékezetből írták le ujjra azokat) nem jogosít fel téged arra, hogy ilyen fontos dolgot plagizálj!
És ezeknek fényében egy hamis eskü a válaszod alá írt szöveged, miszerint :

"Jézusi szeretettel Mariann"

Ha tényleg szeretnéd Jézust akkor nem adnád elő az ő szavait ismeretlen bölcs átfogalmazott mondataként és nem kérdőjeleznéd meg Jézus megkenetését a temetésére.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba

"átfogalmazod a saját szád íze szerint az evangéliumot," (vádolsz)
Az enyém csepp a tengerbe, jelentéktelen.
Ellenben:
A jeruzsálemi Héber Egyetem egy bibliakutató csoportja 53 éve dolgozik azon, hogy kiadja végre az Ószövetség autentikus változatát. Merthogy amiket jelenleg forgatunk azok nem azok…
Kutatásaik kimutatták, hogy az Ószövetség szövegei az idők során változtak: itt egy utólagos betoldás, ott egy utólagos módosítás.
A munka lényege, hogy a csoport összehasonlít különféle ősi kópiákat és számba veszi bennük a különbségeket, hibákat, szándékos változtatásokat, utólagos hamisításokat, betoldásokat – azaz a „mutációkat
Egy táblázat a falon éppen Malakiás könyvének egyetlen egyszerű bekezdésében bekövetkezett változásokat ábrázolta. A szakasz mai verziójában az áll, hogy Isten megbünteti azokat, akik hamisan esküsznek (Malakiás 3:5), ám 5. századi rabbinikus írások szerint az eredeti szöveg hosszabb volt és úgy szólt, hogy az Úr megbünteti azokat, „akik hamisan esküsznek az én nevemben”.
Más változások sokkal jelentősebbek. Jeremiás könyve ma egy hetedével hosszabb, mint amilyen hosszú volt a holt-tengeri tekercsekben. Néhány verset úgy tűnik, utólag adtak hozzá – beleértve a Templom kincseinek babiloniak általi elrablására majd visszavitelére vonatkozó próféciákat is…
Forrás: http://www.dawn.com/2011/08/12/in-jerusalem-scholars-trace-bibles-evolution.html

Ha az ószövetség ennyire evolválódott_ akkor az új mennyire?
Jézusi szeretettel Mariann

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.


Ügyesen átfogalmazod a saját szád íze szerint az evangéliumot, mások is csináltak ilyeneket és voltak sokan akik egyszerűen egy idő után még Jézust is meggyűlölték.

Sajnos nem tudom, hogy mit engedélyeztél saját magadnak, mert a szövegkörnyezet nem utal rá, hacsak nem azt engedélyezed amit pár fórumozással lejjebb heves tiltakozásod tárgya volt.
Mitől nálad ez az összefüggéstelen önellentmondás.........?
Lényeg, hogy jól érzed magad.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Ajaj...

Hát ezt az "okosságot" kitől idézted?
- (copyright Jézus Krisztus)
"Boldogok, a kik éhezik és szomjúhozzák az igazságot: mert ők megelégíttetnek."
"Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképen sem mehettek be a mennyeknek országába."

"ami szerinted tilos,"
- Én engedélyezem.

"A balzsamozás pedig az ünnep utáni temetésre tartósította volna a holttestet."
- A kriptába temetettek természetes úton, minden emberi bevatkozás nélkül konzerválódtak....(lásd alább)

"Amit te itt kétségbe esetten bizonygatsz az mellett, hogy felesleges, és "TÉVEDÉSEN", vagy informálatlanságon alapuló dolog,"
- http://zsidó.com ( reklamáció továbbítva)

"Ha meg van írva, hogy Jézus testét megkente arimatiai József aloéval,"
- "És magához vévén József a testet, begöngyölé azt tiszta gyolcsba"

"Hacsak nem állítod, hogy a Biblia hazudik."
- Azt nem(nem is tud), de az ember igen.
„Könnyebb pedig a mennynek és a földnek elmúlni, hogynem a törvényből egy pontocskának elesni.”
(„az vesse rá az első követ aki nem bűnüs)
................................................................................

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Hű....

"Szeresd azt, aki keresi az igazságot, de ne higgy annak, aki azt mondja, hogy nála a teljes igazság!"

Hát ezt az "okosságot" kitől idézted?

Szó sincs az evangéliumban Jézus mumifikációjáról, ami szerinted tilos, mert senkinek még csak szándékában sem állt.
A balzsamozás pedig az ünnep utáni temetésre tartósította volna a holttestet.
Amit te itt kétségbe esetten bizonygatsz az mellett, hogy felesleges, és tévedésen, vagy informálatlanságon alapuló dolog, még ráadásul veszettül nem ide tartozik.
Ha meg van írva, hogy Jézus testét megkente arimatiai József aloéval, akkor az nem mumifikáció volt, és bármennyire is bizonygatod, hogy az nem lehet, mert tilos volt, akkor is meg van írva és ezen nem tudsz változtatni.
Hacsak nem állítod, hogy a Biblia hazudik.
Erről külön véleményem van!

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

http://teszerakt.uw.hu/Teszerakt%20Sci-fi%20Klub/Mumiak.htm

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

"Jézus esetében a keresztről leszedett testtel semmit nem tesznek, csak gyolcsba
csavarva elhelyezik egy sziklába vájt sirba."

A kriptába temetettek természetes úton, minden emberi bevatkozás nélkül konzerválódtak.
A természetes mumifikálódást a kripta egyedülálló mikroklímája tette lehetővé, a kripta átlaghőmérséklete a külső hőmérséklettől függetlenül 8 - 1o Celsius.
( ez a torzítatlan létezés )

Válasz

Mátis Éva üzente 12 éve

Mig a mummifikálás és a bebalzsamozás szinonim szavak, addig a múmia és a
balzsam olyan távol van egymástól mint Makó Jeruzsálemtől.
Az ősi egyiptomi szokás -amely csak a fáraók és közvetlen hozzátartozóik privilégiuma
volt - a fizikai test , halál utáni előkészitése az örök életre. Maga az eljárás negyven
-4O!- napig tartó - szigorúan előirt rituálé szerint zajlott, melynek során eltávolitották a
gyorsan romló belső szerveket, a hiányzó részeket vászonnal kitömve, tartósitó és
illatositó szereket használva, végül szorosan - mint egy fáslit - a testet betekerték.
Igy helyezték a szarkofágokba.
Jézus esetében a keresztről leszedett testtel semmit nem tesznek, csak gyolcsba
csavarva elhelyezik egy sziklába vájt sirba. Mindez világosan olvasható Máté 27,
Márk 15, Lukács 23, és János 19. -ben Jézus temetése alcim alatt. Hiába van szó
1oo fontos kenetről, lényegtelen. Csak Jáosnál van emlitve, hogy a lepedőt
meghintették az illatszerekkel. Nem a testet!!!!
Nincs bebalzsamozás, és az asszonyok is csak szótalan szemlélők, akik amikor
visszatértek az illatszerekkel, már csak az üres sirt találták az ominózus kelmével!

Válasz

K Attila üzente 12 éve

"Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben. " Weörös Sándor

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba

A háláchá tiltja a balzsamozást. Jákob és József esetében kényszerhelyzet volt.
- Tilos a bebalzsamozás..................
- Tilos a hamvasztás. A halottat a földbe kell eltemetni. Az előírás - "Bizony, por vagy, és vissza fogsz térni a porba!" (1Mózes 3:19.)
Az igazak teste nem rothad.

"A biblia minden szava igaz, és biztos úgy történt ahogy le van írva benne."

Csaba - Miért értetted félre?
Csaba - Csak azért mert gonosznak akarsz látni,
Mariann - NEM AKARLAK!
Csaba - Vagy téged idézve nálad az igazság?
Mariann - "Szeresd azt, aki keresi az igazságot, de ne higgy annak, aki azt mondja, hogy nála a teljes igazság!"

"Még sok mondanivalóm volna, de nem vagytok hozzá elég erõsek."
Jn 16.12

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.

Sehol sem tiltják a mesterséges tartósítást a bibliában, vagy a talmudban, vagy a kabbalában.
Viszont sehol sem állítottam, hogy nálam van a teljes igazság, hanem ezt végig Isten szavának tulajdonítottam.
Miért értetted félre?
Csak azért mert gonosznak akarsz látni, vagy mert szerinted neked van igazad?
Vagy téged idézve nálad az igazság?

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba

"A biblia minden szava igaz, és biztos úgy történt ahogy le van írva benne."

Kedvenc szólásom: Szeresd azt, aki keresi az igazságot, de ne higgy annak, aki azt mondja, hogy nála a teljes igazság!
....................................................................
"Bizony, por vagy, és vissza fogsz térni a porba!" (1Mózes 3:19.), "( ezért is tilos a "tartósítás")
...a lélek pedig visszatér Istenhez.....

Bölcseink azt tanítják (Talmud, Atyák 4:17.), hogy „Többet ér egy óra megtérésben és jó cselekedetben ezen a világon, mint a túlvilági üdvösség”
„többet ér egyórányi lelki béke a másvilágon, mint az egész élet ezen a világon” (Talmud, uo.).
A dolog lényege, hogy az evilági élet konstruktív, eredményeket lehet elérni, teljesíthetjük a Teremtés küldetését, de ezzel együtt kellemetlenebb, mint a kevésbé konstruktív, akadályok nélküli túlvilági élet.

A Kabbala, zsidó misztika tanítása szerint – a halál után is részben kötődik a lélek. Vagyis a test elrohadása_ megkezdése egy tisztulási folyamatnak. Éppen ezért a hagyomány szerint Igazak teste évek után sem bomlik el.(ezért tilos a mesterséges tartósítás)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.

A halotakra vonatkozó előírásokat a Mózesnek adott törvényekben találod ami alapja a tóra vita anyagának, másrészt a zsiddók a József általi eljárást a halotaikon csak akkor tudták elvégezni, ha:

1 halott volt az illető,
2 zsidó volt az illető
Különben államilag gondoskodtak volna egy gyors elföldelésről ami akkor Pilátus hatáskörébe tartozott, de nem így történt.
A biblia minden szava igaz, és biztos úgy történt ahogy le van írva benne.
Jézus testét megkenték, lepedőbe csavarták és egy sziklával lezárt sírba helyezték.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

A remény hal meg utoljára.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba

"Zsidó szokások szerint egy enyhébb tartósítási eljárással tett József egy szolgálatot az egyébként a tóra szerinti kötelezettségnek."

A fenti mondatod két esetben igaz:
1 - ha Jézus nem volt zsidó
2 - ha Jézus nem volt halott

Egyébként; mi a tóra szeinti kötelezettség pontosan?

Válasz

K Attila üzente 12 éve

Kedves Mariann!
A meghatározás pontos - sajnos itt most csak mint falra-hányt borsó...

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.

Nem az egyiptomi halottkultusz mumifikációjára kell gondolnod akkor amikor Jézust sebtében az ünnep miatt aloéval bekenték, hogy az ünnep után tisztességes temetést adjanak majd neki, hanem, a Zsidó szokások szerint egy enyhébb tartósítási eljárással tett József egy szolgálatot az egyébként a tóra szerinti kötelezettségnek.
Amin te ki vagy akadva az valójában nem az amit itt körmöd szakadtáig állítasz. Kellett ez az eljárás, és nem szegtek vele törvényt.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba
Van fogalmad (egyáltalán), hogy milyen volt Jézus Krisztus teste_ aztán amin keresztül ment?

A szív „meghasadása”.
„Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?”

Krisztus fizikai szenvedése a Getszemáni kertben kezdődött. Fiziológiai szempontból jelentős a vérrel verejtékezés, amit érdekes módon egyedül Lukács, az orvos említ: „Verejtéke mint megannyi vércsepp hullott a földre” (Lk 22,44).

Jézust letartóztatása után még éjszaka éri az első fizikai sérülés. Egy katona arcul üti, amiért nem válaszol Kaifás kérdésére. Később az őrök bekötik a szemét, arcába köpnek, arcul ütik. Másnap kora reggel zúzódásokkal tele, szomjan, az álmatlan éjszaka után kimerülten a helytartó elé viszik.........
Jézust levetkőztetik, és kezeit a feje fölött egy oszlophoz kötik. A római katona előrelép, kezében a flagrum, melynek erős bőrszíjai két-két ólomgolyóban végződnek. Teljes erővel sújt le Jézus vállára, hátára, lábára. Az ólom először csak a bőrt szakítja fel. Később a zuhogó ütések egyre mélyebben hatolnak a bőr alatti szövetekbe. A vér előbb a hajszálerekből és a vénákból kezd szivárogni, majd patakokban tör elő az izmok artériáiból. Az ismétlődő csapások újra meg újra felszakítják az ólomvégek ütötte mély zúzódásokat. A hát bőre végül hosszú cafatokra szakadt, felismerhetetlenségig zúzott, vérző massza. Eloldozzák a félájult Jézus kötelékeit, aki a saját vérétől áztatott kövezetre zuhan.
Vállára palástot, kezébe pálcát helyeznek jogarnak, fejére hajlékony tövises ágakból koronát nyomnak. A fejbőr a tövisek nyomán erősen vérzik, hiszen a test egyik legjobb vérellátású területe. Miután kigúnyolták és arcul verték, leveszik róla a palástot. A sebzett hát alvadt vérébe ragadt szövet letépése rendkívül fájdalmas, akár egy sebkötés óvatlan eltávolítása. A sebek felszakadva újra vérezni kezdenek, majd a kereszt vízszintes fáját a vállára kötözik. Megindul a menet – az elítélt Krisztus, két gonosztevő és a római kivégzőosztag – a Via Dolorosán.
Jézus hiába próbál felegyenesedni, a nehéz fagerenda és a vérveszteség miatti sokk megtántorítja: elesik. A rázuhanó fa felszaggatja a sebektől borított vállat, hátat. Megpróbál felemelkedni, de az izmok felmondják a szolgálatot. A százados ráparancsol egy vállas bámészkodóra, Cirenei Simonra, hogy vigye a keresztet. Jézus követi, vérző testét a sokktól hideg verejték veri ki. Mintegy hatszáz métert tesznek meg a Golgotáig. Jézust enyhe fájdalomcsillapító hatású mirhával kevert borral kínálják, amit nem fogad el. Simon leteszi a földre a fát. Jézust háttal a földre lökik. Vállával zuhan a fára.
A katona a csuklóhajlatot keresi. Mélyen beveri a hatalmas szöget. A másik oldalon megismétli a mozdulatot, ügyelve, hogy ne feszítse szét túlságosan a karokat, hogy tudjon mozogni. A vízszintes gerendát az oszlopra helyezik, és az oszlop tetejére erősítik a feliratot: A Názáreti Jézus, a zsidók királya. A bal lábfejet a jobbnak feszítik, és a boltozaton keresztül mindkettőt a fához szögezik; a térd enyhén hajlított. Megtörtént a keresztre feszítés.
A függés közben a csuklókra nehezedő testsúly borzalmas fájdalmat okoz az ujjakban és a karban – a szögek a medián ideget nyomják. Ezért az áldozat megpróbálja a lábakra helyezni a testsúlyát. A metatarsalis csontok közötti idegek elviselhetetlen fájdalma hasít belé. A karok lankadnak, az izmok görcsbe rándulnak. A hatalmas, lüktető fájdalommal járó görcshullámok miatt alig-alig tudja felnyomni magát. A mellizmok megbénulnak, a bordaközi izomzat nem működik. A belégzés lehetséges, de kilélegezni képtelen. Jézus egy-egy pillanatnyi lélegzetvételért küzd. Végül a szén-dioxid felgyűlik a tüdőben és a véráramban, és a görcsrohamok enyhülnek. Egy-egy rángással képes megemelkedni, hogy kilélegezzen és beszívja az éltető oxigént.
Jézus órákon át mérhetetlen kínokat áll ki: az idegtépő fájdalom, a görcsök, a felsebzett hát dörzsölődése a durva fán. S ekkor újabb fájdalom jelentkezik: erős, szorító mellkasi fájdalom, amikor a szérummal telítődő szívburok nyomni kezdi a szívet. A nyomás alatt álló szív küszködve pumpálja a sűrű vért, a megkínzott tüdő kétségbeesetten küzd levegőért. A kiszáradás jelei mutatkoznak.
A keresztre feszítés végén általában megtörték a megfeszített lábszárcsontját. Így az áldozat nem tudott felemelkedve levegőhöz jutni, és megfulladt. Jézushoz érve azonban a katonák látták, hogy erre már nincs szükség. Egy katona lándzsát szúrt az ötödik bordaközön át a szívbe, ahonnét „nyomban vér és víz folyt” (Jn 19,34). A szívburokból szivárgó víz post mortem bizonyítja, hogy Jézus halálát nem fulladás okozta, mint általában a keresztre feszítettekét, hanem a sokkos állapot és a szívburokban felgyűlt folyadék nyomása miatti szívmegállás (szívhasadás)

(forrás:cbn.com)

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba

"Mesterséges múmiának tekintjük az emberi beavatkozás révén, vegyi eljárásokkal tartósított holttesteket."

"hanem a rothadás ellen " azaz tartósított holttest
"egy kenőcsel védték." azaz vegyi eljárás
A kenőcs mennyisége a minőséget határozza meg, nem a motivációt.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.


Miért nem tiszta előtted, hogy nem mumifikálták, hanem a rothadás ellen egy kenőcsel védték.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Jézus véleménye a feltámadásról, mint valami olyanról, ami megtérést vagy hitet indukálna, inkább negatív. Ez világosan kiderül a Lázárról mondott példázatból:
„Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki feltámad a halottak közül.” (Lk 16, 19-31.)

Válasz

K Attila üzente 12 éve

„Bár három napot volt a sírban azért ahogy a lepel vizsgálatakor megállapították sehol nem indulhatott oszlásnak Jézus teste, és így beteljesedett Dávid sok száz évvel ez előtti próféciája, miszerint "A te szented rothadást nem látott."

Mivel a lepel vizsgálata még napjainkban is tart (és ki tudja,hogy valaha is hitelt érdemlő eredménnyel bevégzik) , így az eddigi ismeretek birtokában semmiféle beteljesült próféciáról nem beszélhetünk. A kutatás részeredményeként elfogadhatjuk azt a tényt, hogy a lepel nem tartalmazott „oszlásból” származó anyagot. De mindebből csak annyit lehet leszűrni, hogy a kérdés még ma sincs megválaszolva, miszerint a lepel valóban Jézus halotti leple volt-e?
Továbbra is azt tartom, hogy Jézus nem hagyott volna maga után ilyen képmást.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Szemelvények

וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף עִמּוֹ, כִּי הַשְׁבֵּעַ הִשְׁבִּיעַ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר פָּקֹד יִפְקֹד אֱלֹהִים אֶתְכֶם וְהַעֲלִיתֶם אֶת עַצְמֹתַי מִזֶּה אִתְּכֶם. (שמות יג, יט)

És Mózes magával vitte József csontjait, mivel József eskettetve megeskette Izráel fiait, mondván: Meg fog emlékezni rólatok Isten és akkor vigyétek el magatokkal csontjaimat innen. (2Mózes 13:19.)

הַשְׁבֵּעַ הִשְׁבִּיעַ – ...József eskettetve megeskette [Izráel fiait]... [Miért ez az ismétlő („eskettetve megeskette”) kifejezés?] – הִשְׁבִּיעָם – [József] megeskette őket, – שֶׁיַּשְׁבִּיעוּ לִבְנֵיהֶם – hogy ők megesketik majd fiaikat. – וְלָמָּה לֹא הִשְׁבִּיעַ אֶת בָנָיו – Miért nem arra eskette meg fiait, – שֶׁיִּשָּׂאוּהוּ לְאֶרֶץ כְּנַעַן מִיָּד – hogy [halálát követően] rögvest elvigyék [holttestét] Kánaán országába, – כְּמוֹ שֶׁהִשְׁבִּיעַ יַעֲקֹב – ahogyan Jákob eskette meg [őt]?[1] – אָמַר יוֹסֵף – József azt mondta: – אֲנִי שַׁלִּיט הָיִיתִי בְּמִצְרַיִם – „Én alkirály voltam Egyiptomban, – וְהָיָה סִפֵּק בְּיָדִי לַעֲשׂוֹת – és kellő hatalmam volt ahhoz, hogy [így] cselekedjek, – אֲבָל בָּנַי לא יַנִּיחוּם מִצְרִים לַעֲשׂוֹת – az egyiptomiak azonban nem engednék meg fiaimnak, hogy [így] cselekedjenek.” – לְכָךְ הִשְׁבִּיעָם – Ezért arra eskette meg őket, – לִכְשֶׁיִּגָּאֲלוּ וְיֵצְאוּ מִשָּׁם – hogy amikor majd kiszabadíttatnak és kimennek onnét, – שֶׁיִּשָּׂאוּהוּ – vigyék őt [földi maradványait] [magukkal] .

וְהַעֲלִיתֶם אֶת עַצְמֹתַי מִזֶּה אִתְּכֶם – ...és akkor vigyétek el magatokkal csontjaimat innen. – לְאֶחָיו הִשְׁבִּיעַ כֵּן – Bátyjait eskette meg erre. [De hiszen tudta, hogy fivérei nem lesznek képesek ezt megtenni.[2] Akkor viszont nyilván úgy értette, hogy csontjait fivérei gyermekei vigyék majd magukkal, és akkor harmadik személyben kellett volna fogalmaznia, azaz: „És akkor vigyék el magukkal csontjaimat innen!”] – לָמַדְנוּ – Következésképpen ebből azt tudjuk meg, – שֶׁאַף עַצְמוֹת כָּל הַשְּׁבָטִים – hogy az összes fivér csontjait is – הֶעֱלוּ עִמָּהֶם – magukkal vitték, – שֶׁנֶּאֱמַר אִתְּכֶם – mint írva van: magatokkal, [vagyis a ti csontjaitokkal együtt. Ezért beszél József második személyben].

Válasz

Mátis Éva üzente 12 éve

A Teremtés könyve József halálával ér véget, melyben József megesketi fivéreit, hogy ,
hogy földi maradványait - héber eredetiben csontjait - magukkal viszik az Igéret földjére.
Az igéretet megtartották, Mózes II.13:19
...A József csontjait pedig, amelyeket felhoztak vala Izráel fiai Egyiptomból, eltemették
Sikemben, a mezőnek abban a részében, amelyet szerzett vala Jákob...(Józsué 24:32)

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

"A te szented rothadást nem látott."
Csabi ez nem dicséret.

"Elsősorban álljon itt az a megrovás, amiben nem kisebb személyiség, mint rabbi Jehudá, a Fejedelem, részesíti Józsefet a Midrásban. Feltevén a kérdést, miért hal meg József testvérei előtt (tudjuk, hogy csak 110 évet élt, míg testvérei hosszabb életűek voltak). Jehudá ezt annak a ténynek tudja be, hogy bebalzsamoztatta apját! "Mondá az Örökkévaló Józsefnek: Nem voltam talán képes megóvni a cádikomat (sic!), Jákobot az enyészettől?! Hát nem így mondtam: "Ne félj, férgecske Jákob..." (Ézsaiás 41:14.), vagyis "Ne lássa a féreg Jákobot!..." (Brésit rábá 100:3.)."
(Könyvtár - Gut Sábesz)

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba.

1.(ősi törvény)
Kötelező a halott mosása és tilos az öltöztetés és kozmetika. A zsidó halottat fehér gyolcslepelben (táchrichim) temetik el - Erecben koporsó nélkül, külföldön egyszerű, gyalulatlan fa koporsóban.(Malacha)

2.(Wikipédia)
A múmia olyan holttest, amely emberi beavatkozás (mumifikálás, balzsamozás, plasztináció) vagy különleges környezeti tényezők (jég, láp, homok, szél, só, egyedi mikroklíma) hatására nem indult oszlásnak, így a csontok, a bőr, az izmok, a haj, a körmök sőt az arcvonások is hosszabb ideig épségben megmaradtak.

3.(Csaba írta)
Ekkor lett Jézus teste bebalzsamozva.
Bár három napot volt a sírban azért ahogy a lepel vizsgálatakor megállapították sehol nem indulhatott oszlásnak Jézus teste, és így beteljesedett Dávid sok száz évvel ez előtti próféciája, miszerint "A te szented rothadást nem látott."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.

Sehol senki nem írta, hogy múmiáznak.
Te miért hiszed azt?

Megkenik aloéval a halottat, hogy azon a klímán a temetés előtt meg ne induljon az oszlás.
A biblia sem ír többet ennél. Nem mumifikálták!
A hiba az ön készülékében van.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

"Amennyiben az embernek világ anyagi dolgai mint pl a torinói lepel hordozzák hitének bizonyságait akkor az nagyon ingoványos talajra épült és nem „kősziklán”

"Vallom, hogy Isten akarata szerint semmi más nem olyan fontos, mint a szeretet és az irgalmasság, s hogy ezért a hittételek, szertartások, felhatalmazások és hivatalok nem számítanak Isten előtt, s mindenki a maga lelkiismerete és szokásai szerint imádhatja, keresheti őt. Ha pedig valaki nem őt választja, lelke rajta: legyen neki az utolsó napon az ő hite szerint. "(Tomm)

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

A gyásszal kapcsolatos halachák nagy többsége - ellentétben a szokásokkal - a tilalmakhoz kapcsolódnak. Az elv a halott tisztelete - a zsidó hagyományok és a halacha felfogása szerint - és minden ennek van alárendelve.
- "A balzsamozás (múmiázás) tilos, annak ellenére, hogy a bibliai Jákov ősatyánkat és fiát, Józsefet, bebalzsamozták, az egyiptomi szokások szerint."

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Szia Évi
A kettő nem ugyanaz.
Nézd az idézett igéket kronológikusan.
A 39 -es lesz az utolsó, ez történik éjszaka.
A többi pedig naplemente(sabat) előtti.
(József és Nikodemus, minkettő tekintélyes és gazdag zsidó volt.)

38. Ezek után pedig kéré Pilátust az arimathiai József (a ki a Jézus tanítványa vala, de csak titokban, a zsidóktól való félelem miatt), hogy levehesse a Jézus testét. És megengedé Pilátus. Elméne azért és levevé a Jézus testét.

39. Eljöve pedig Nikodémus is (a ki éjszaka ment vala először Jézushoz), hozván mirhából és áloéból való kenetet, mintegy száz fontot.

40. Vevék azért a Jézus testét, és begöngyölgeték azt lepedőkbe illatos szerekkel együtt, a mint a zsidóknál szokás temetni
.
41. Azon a helyen pedig, a hol megfeszítteték, vala egy kert, és a kertben egy új sír, a melybe még senki sem helyheztetett vala.

42. A zsidók péntekje miatt azért, mivelhogy az a sír közel vala, abba helyhezteték Jézust.

Válasz

Mátis Éva üzente 12 éve

Szia Mariann!
Abban igazad van, hogy mindenütt János 19:39 -ben száz fontot olvashatsz, de a
12:3-ban csak egy fontról van szó, és ez tűnik logikusnak, 45 kg költői túlzás.
Ha az egy font is olyan drága, képtelenség, hogy a szegény asszonyok igy
költekezzenek!!!

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

Csaba milyen bibliád van?
Görög:
39 ἦλθεν δὲ καὶ Νικόδημος, ὁ ἐλθὼν πρὸς αὐτὸν νυκτὸς τὸ πρῶτον, φέρων ⌐ ἕλιγμα ¬ σμύρνης καὶ ἀλόης ὡς λίτρας ἑκατόν.
ἑκατόν. = száz

Protestáns 100 font
Katolikus 100 font
Csia 100 font
Károli 100 font
King James Hudred
Luther Hundert
Latin Centum
39 venit autem et Nikodémus qui venerat ad Iesum nocte primum ferens mixturam murrae et aloé kvázi libras Centum (latin)

Válasz

Mátis Éva üzente 12 éve

Arimátiai Józsefről mind a négy evangéliumban Jézus temetése alcim alatt
hallunk, tehát nem azt irtam, hogy ő "balzsamozta be " a halott Jézus testét.
Ha egy kicsit tájékozottabb volnál, tudhatnád, hogy az utolsó kenetet a még
élő, de halálra szánt emberek szokták "felvenni". Amit irtam, az mind három
evangéliumban Jézus megkenetése cimszó alatt olvasható.
Arimátiai József Máté és Márk-nál csak a lepelbe tekerte a keresztről levett
testet. Jánosnál sem a testet , hanem a lepelt hintették meg illatszerekkel.
Lukácsnál "levette és gyolcsba takarta, és egy sziklába vájt sirboltban helyezte
el..." Az asszonyok voltak azok, akik "visszatértek és illatszereket és drága keneteket
készitettek.
József sehol nem balzsamozott!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Arimatiai József nem előre kente meg a testét Jézusnak, mert ő ezt aról a hölgyről mondta aki a hajával is törölgette Jézus lábát a könnyeitől, amikor az a farizeus házában vendégeskedett.
József akkor kérte el Jézus testét, amikor azt már levették a keresztről, és akkor hozott kenetet aloéból.
Ekkor lett Jézus teste bebalzsamozva.
Bár három napot volt a sírban azért ahogy a lepel vizsgálatakor megállapították sehol nem indulhatott oszlásnak Jézus teste, és így beteljesedett Dávid sok száz évvel ez előtti próféciája, miszerint "A te szented rothadást nem látott."

Válasz

Mátis Éva üzente 12 éve

Jézus megkenetése még életében megtörtént, hat nappal Húsvét elött, ahogy
Máté 26. , Márk14. és János 12. beszámol róla. Súlya egy font volt (45 deka),
ára 300 dénárt is érhetett. "Előre megkente az én testemet a temetésre"-mondta
Jézus. Mivel a héber betűk egyúttal számok is, vagy betű-elirás, vagy téves forditás
történhetett.

Válasz

K Attila üzente 12 éve

Elfelejtettem jelezni,hogy az idézetek a Károli Gáspár által fordított Bibliából származnak!

Válasz

K Attila üzente 12 éve

A feltámadás után történtek arra utalnak, hogy nem egy lepel volt a sírban
János evangéliuma 20:3-5
"Kimén azért Péter és a másik tanítvány, és menének a sírhoz. Együtt futnak vala pedig mindketten; de ama másik tanítvány hamar megelőzé Pétert, és előbb juta a sírhoz; És lehajolván, látá, hogy ott vannak a lepedők; Mindazáltal nem megy vala be."
János evangéliuma 20:6
" Megjőve azután Simon Péter is nyomban utána, és beméne a sírba; és látá, hogy a lepedők ott vannak."
János evangéliuma 20:7
"És a keszkenő, a mely az ő fején volt, nem együtt van a lepedőkkel, hanem külön összegöngyölítve egy helyen."

János említést tesz egy „keszkenő”-ről de az nem lehet azonos a lepellel, mert mint azt Lázár történetében olvashatjuk, méretében sokkal kisebb a torinói lepel 4,36 X 1,10 méreténél. Számtalan kérdés amelyre véleményem szerint esetleg részletében ráhibázni lehet, de a választ ki tudja kapunk e valaha? Amennyiben az embernek világ anyagi dolgai mint pl a torinói lepel hordozzák hitének bizonyságait akkor az nagyon ingoványos talajra épült és nem „kősziklán”
Máté evangéliuma 16:16-17
" Simon Péter pedig felelvén, monda: Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia. És felelvén Jézus, monda néki: Boldog vagy Simon, Jónának fia, mert nem test és vér jelentette ezt meg néked, hanem az én mennyei Atyám."

Válasz

K Attila üzente 12 éve

A torinói lepel egy keresztre feszített ember ábrázol amely vérfoltok sokaságával van tele a korbácsolás helyeinél, és a keresztrefeszítés sebhelyeinél és így nem lehetett egy a zsidó szokás szerint eltemetett ember halotti leple. Ahhoz, hogy egy test a torinói leplen látható lenyomatot hagyja maga után, az anyagot kiterítve ráhelyezték a testet, és a fejnél azt visszahajtották a testre. Ennek azonban nemcsak a zsidó temetés szokásjoga mond ellent, hanem az Evangéliumok is:


Máté evangéliuma 27:57-60
" Mikor pedig beesteledék, eljőve egy gazdag ember Arimathiából, név szerint József, a ki maga is tanítványa volt Jézusnak; Ez Pilátushoz menvén, kéri vala a Jézus testét. Akkor parancsolá Pilátus, hogy adják át a testet. És magához vévén József a testet, begöngyölé azt tiszta gyolcsba, És elhelyezé azt a maga új sírjába, a melyet a sziklába vágatott; és a sír szájára egy nagy követ hengerítvén, elméne."
Márk evangéliuma 15:42-46
"És mikor immár este lőn, mivelhogy péntek vala, azaz szombat előtt való nap, Eljőve az arimathiai József, egy tisztességes tanácsbeli, a ki maga is várja vala az Isten országát; beméne bátran Pilátushoz, és kéré Jézusnak testét. Pilátus pedig csodálkozzék, hogy immár meghalt volna; és magához hivatva a századost, megkérdé tőle, ha régen halt-é meg? És megtudván a századostól, odaajándékozá a testet Józsefnek. " Ő pedig gyolcsot vásárolván, és levévén őt, begöngyölé a gyolcsba, és elhelyezé egy sírboltba, a mely kősziklából vala kivágva; és követ hengeríte a sírbolt szájára.
Lukács evangéliuma 23:50-54
"És ímé egy ember, kinek József vala neve, tanácsbéli, jó és igaz férfiú, Ki nem vala részes azoknak tanácsában és cselekedetében, Arimathiából, a zsidók városából való, ki maga is várja vala az Istennek országát: Ez oda menvén Pilátushoz, elkéré a Jézus testét. És levévén azt, begöngyölé azt gyolcsba, és helyhezteté azt egy sziklába vágott sírboltba, melyben még senki sem feküdt. És az nap péntek vala, és szombat virrada rá."
János evangéliuma 19:38-42
" Ezek után pedig kéré Pilátust az arimathiai József (a ki a Jézus tanítványa vala, de csak titokban, a zsidóktól való félelem miatt), hogy levehesse a Jézus testét. És megengedé Pilátus. Elméne azért és levevé a Jézus testét. Eljőve pedig Nikodémus is (a ki éjszaka ment vala először Jézushoz), Hozván mirhából és áloéból való kenetet, mintegy száz fontot. Vevék azért a Jézus testét, és begöngyölgették azt lepedőkbe illatos szerekkel együtt, a mint a zsidóknál szokás temetni. Azon a helyen pedig, a hol megfeszítették, vala egy kert, és a kertben egy új sír, a melybe még senki sem helyeztetett vala. A zsidók péntekje miatt azért, mivelhogy az a sír közel vala, abba helyezették Jézust."

Mind a négy Evangéliumban a „begöngyölé” kifejezést olvashatjuk ami betekerést inkább jelenthet,

Válasz

K Attila üzente 12 éve

A zsidó temetkezési szokások szerint a halottakat kifektetés előtt mindig alaposan megmosták és minden szennyeződéstől mentessé tették. Ezt látszik igazolni a különböző leírásokon kívül a Bibliában is leírt temetési gyakorlat (Tábitha). A megtisztított test nem hagy lenyomatot. Az igazi kérdés mégis az, hogy Jézus hagyott-e volna maga után bármilyen „fotó”lenyomatot (képmást)? Képmást amelyet tisztelhetnek, imádhatnak az emberek? Talán Isten sem véletlen nem mutatta magát …
Mózes 2. könyve 20:4
"Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak. Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőnszerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az Atyák vétkét a fiakban, harmad és negyed íziglen, a kik engem gyűlölnek. De irgalmasságot cselekszem ezerizíglen azokkal, a kik engem szeretnek, és az én parancsolatimat megtartják."
Mózes 5.könyve 4:15
" Őrizzétek meg azért jól a ti lelketeket, mert semmi alakot nem láttatok akkor, a mikor a tűznek közepéből szólott hozzátok az Úr a Hóreben; Hogy el ne vetemedjetek, és faragott képet, valamely bálványféle alakot ne csináljatok magatoknak, férfi vagy asszony képére"

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Mariann.


Nem tudom, hogy milyen fordításból idézgetsz, de ez a száz font nem szerepel az én bibliáimban.
Másrészt meg Izraelben szokás volt a halatokat bekenni, hogy az ottani éghajlat miatt ami nagyon meleg ne kezdjenek el idő előtt oszlásnak indulni.
Nem volt egy temetésre pár nap, hogy minden rokont értesítsenek, de ennek ellenére igyekeztek gyorsan értesíteni mindenkit. Addig a halottak rendszerint büdösödni kezdenek.
Lázárnál is megjegyezték, hogy ne keljen kinyitni a sírt, mert már három napos és szaga van!

Válasz

czihaki viktoria üzente 12 éve

Nem tudom miért szükséges ezt állandóan túl misztifikálni vagy a tudósoknak annyit kutatni, egy a igazság, hogy maga a festő aki készítette egy fantasztikus tudós elme volt aki nem csak festet de holtakat is boncolt és kémikus és mérnöki tudása is nagy volt azon kívül hogy még meleg" is volt. Azóta is nevet az embereken a lelke valahol...

Már eleve nem lehet Jézus lepel, mert ha elfogadjuk, akkor ki Támadt fel 3. napra? Szóval jobb lenne ha a pápa főméltósága elgondolkodna ezen na és a tudósok, hogy ha feltámadt 3. napra akkor nem alakulhatott ki semmilyen elektr-kémiai lenyomat a vásznon.

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

39. Eljöve pedig Nikodémus is (a ki éjszaka ment vala először Jézushoz), hozván mirhából és áloéból való kenetet, mintegy száz fontot.
40. Vevék azért a Jézus testét, és begöngyölgeték azt lepedőkbe illatos szerekkel együtt, a mint a zsidóknál szokás temetni.

Csaba
A száz font az durván 45 kg, ilyen mennyiséget balzsamozáshoz vagy gyógyításhoz használtak a régiek.
A zsidók nem balzsamoznak(tak)!

Válasz

Andrassy Mariann üzente 12 éve

"Mikor Mária és Mária-Magdolna találkoztak vele a sírhoz menet, nem ismerték meg elsőre, hiszen nem a fizikai testével, hanem az étertesttel találkoztak, a fizikai megsemmisült,"

Lukács:
39. Lássátok meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én magam vagyok: tapogassatok meg engem, és lássatok; mert a léleknek nincs húsa és csontja, a mint látjátok, hogy nékem van!
40. És ezeket mondván, megmutatá nékik kezeit és lábait.
41. Mikor pedig még nem hívék az öröm miatt, és csodálkozának, monda nékik: Van-é itt valami enni valótok?
42. Ők pedig adának néki egy darab sült halat, és valami lépesmézet,
43. Melyeket elvőn, és előttök evék.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Zsóka.

Jézus feltámadásával kapcsolatban nem helyes következtetésre jutottál, hiszen a feltámadás során a Biblia tanulsága szerint Jézus olyan testtel támadott fel amilyent viselt is a földön töltött élete során. De mivel arról is leírást találunk, hogy egy zárt szobában egyszer csak megjelent és Tamás még a sebébe is bele dughatta az ujját, azt jelenti, hogy végső formát a test és a szellem tökéletes harmóniáját láthatták a tanítványok.
A feltámadott teste az embereknek szintén ilyen lesz, hogy egyszerre tud mindent amit a mostani testünk, csak tökéletesebben, és ugyanazt is megcsinálja amit a szellemi test.
Ettől olyan izgalmas a Biblia és az az ígéret amit Isten ezen keresztül is megmutatott az embereknek.

Válasz

Mátis Éva üzente 12 éve

A Wikipedián olvasható Spontán emberi öngyulladás cimen, angolul Sponteneous
human conbustion cimen bővebben.
Tévedés, hogy a ruha nem ég el. Az tény, hogy a közeli környezet -pl butorzat, vagy
függöny nem kap lángra, vagy a lakás épen maradhat.
Amit Zsóka ir, valóban elgondoldolkoztató, de mig itt az élő ég el holttá, addig Jézus
esetében a halott test égne el élővé. Hisz a feltámadás energiája égette bele
sebekkel teli test nyomait a lepelbe. (vagy annak a középkori tűznek a hő energiája,
amelyet a lepel kisebb égési sérülésekkel túl élt.
A "feltámadást" követő jelenések szerintem is éteri, vagy számunkra tudományosan
ma még fel nem tárt , megmagyarázhatalan események sorozata lehetett.
De egy hivő kereszténynek egészen mást jelent Jézus azon kijelentése, hogy
Én vagyok a Feltámadás és az Élet.

Válasz

Varga Imréné Zsóka üzente 12 éve

Úgy tudom, az ismert jelenség, hogy a test belülről induló égéssel -ismeretlen okból-képes egy pillanat alatt elégni. Ez ami nem köznapi, valódi égés, hiszen a ruha ilyenkor nem ég el. Több ilyen eset ismert, utána lehet keresni. Mikor Mária és Mária-Magdolna találkoztak vele a sírhoz menet, nem ismerték meg elsőre, hiszen nem a fizikai testével, hanem az étertesttel találkoztak, a fizikai megsemmisült, hiszen ekkor hagyott nyomot a leplen.
Ez az én elméletem. Akik nem ismerik el az étertest létét, azok érthetően erre a variációra nem gondolhatnak.
Az igazságot bízzuk bátran a jövőre, mindenképpen megtudjuk mindazt, amit tudnunk kell.

Válasz

Salamon Lászlóné üzente 12 éve

igen, mert Isten nem más mint a NAP egy energia bomba én ezt régen tudtam.

Válasz