Szeretettel köszöntelek a Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok rejtélyek csodák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok rejtélyek csodák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok rejtélyek csodák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Megmagyarázhatatlan misztikus dolgok rejtélyek csodák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A túlvilág tisztelete – a halottak napja
Az ősi Rómában Feraliának vagy parentáliának nevezték a halottak napját, és február 21-én tartották. A gyerekek, a szülők, testvérek meglátogatták elhunyt rokonaik sírját, és ott áldozatot mutattak be. A szegényebbek virágot, a gazdagabbak gyümölcsöt, sóval kevert főtt árpadarát helyeztek el a síron.
A halottak napját az ősi Rómában olyan különleges ünnepként kezelték, hogy még a templomokat is bezárták, és az áldozati tüzeket sem volt szabad meggyújtani. Ovidus írja, hogy ezt az ünnepet Aeneas alapította, apja szellemének emlékére. Sok kultúra segítségül hívja az elhunyt ősök szellemét, de az emberiség nagyobb része inkább fél a túlvilágról érkezőktől. A holtak visszajáró szellemével kapcsolatos hiedelmek egyidősek az emberi gondolkodással. A szellemvilágtól való félelem, az ősök szellemének tisztelete volt a kialakuló vallások alapja. Az ősi sírok feltárásának leletei, a hitregék, az ókorból származó (a holtak tiszteletére vonatkozó) írásos emlékek feltárják a szellemvilág, a „másvilág” máig ható tiszteletét. Az ősegyiptomi uralkodók temetkezési módja, a piramisok építése abból indult ki, hogy palotához hasonló, az uralkodót megillető pompában éljen majd a fáraó halála után is. A pogány fejedelmeket, vezéreket teljes pompában helyezték nyugalomra, és halmozták el drága kincsekkel, hogy rangjuknak méltó fogadtatásban részesüljenek a túlvilágon. A pogány világban a gyász jele a hajkoronától való megválás, de sokszor véres sebeket is ejtettek magukon a gyászolók, hogy áldozatukkal próbálják kiengesztelni a túlvilágiakat. A halott siratás, a virrasztás – a halott érdemeinek fennszóval történő felsorolása – nemcsak az elhunyt emlékének felmagasztalását szolgálta. Így akarták az élők „beajánlani” a másvilágon az épp oda költözőt. Forrás:Astronet
A hazajáró lelkek megengesztelésére is tartott ünnepet az ókori Róma. Ez május 9-ére esett. Ekkor a családfőnek kellett különféle szertartásokat végezni. Az áldozati ivás is szokás volt. Evés előtt és után a szellemek engeszteléséül, jóindulatuk elnyerésére vízzel kevert bort ajánlottak fel. Ezt az élők nyugalmának érdekében tették. A november 2-i halottak napja a kereszténység elterjedésével került az ünnepek sorába.
Az ősök szellemei segítenek
A temetkezés valamennyi fajtájának az volt az irányító eszméje, hogy az elhunyt lelke teljesen megnyugodjon, és ne járjon vissza az élőkhöz, ne kísértsen. A temetési rítusok szinte mind ezt szolgálták. A szemfedelet azért terítik a halottra, hogy ne láthassa meg a szelleme, honnan távozott, így nem tud majd visszatérni. Dél-Afrikában néhány bennszülött törzs a „megtévesztés” kedvéért nem a kunyhó ajtaján viszi ki halottját a temetőhelyre, hanem rést nyitnak az ajtóval ellentétes falon, és kerülőt téve vonul a sírhoz a gyászmenet.
A gyászruha, a gyászfátyol már csak civilizált módosulása annak a gondolatnak, hogy egyrészt az élők más mezben felismerhetetlenek lesznek a halott visszajáró szelleme előtt, másrészt hogy az élők a szokásos tarka cicomák időszakos feláldozásával adják meg a tiszteletet az elhunytnak.
Kincsek és égetés
A holttest elégetése különösen a forró égöv lakossága körében volt természetes. Az ókori hitregék és az őskori kutatások azt bizonyítják, hogy hosszú időn át – különösen a nomád népeknél – elsősorban a halottégetés volt a szokás. Így a tisztító és megszentelő tűznek ajánlották a halott testét. De a hamvasztásnál is megmaradt a túlvilágba vetett hit. A hamvakat épp úgy ellátták mindennel, amire szüksége lehet másvilági életében, mint amikor a tetemet sértetlenül temették el.
Egyes vidékeken még ma is mondják az öregek: Szent Mihály lován távozott valaki, azaz meghalt. Ez a mondás abból a korból származik, amikor a halottat a lován, nyeregben ülve temették el. A sírkőállítás is a kereszténységet megelőző szokás, és a sírkő alakot ábrázoló formája a bálványok, istenek kőbe faragott alakjainak tiszteletéből alakult ki.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!